Geneza powstania gry
Koncepcja stworzenia gry planszowej
Zrodziła się u pana Edmunda Sypko jeszcze w trakcie edukacji szkolnej, którą podbierał w Stanach Zjednoczonych 1964-1978
W trakcie zajęć z języka angielskiego nauczyciele wykorzystywali popularną grę „Scrabble”. Będąc dyslektykiem zauważył, że układanie wyrazów na planszy według zmienionych reguł od „Scrabble” może stanowić dobre ćwiczenie doskonalące sprawność pisania i czytania.
ROK 1995
Pierwsza wersja gry „Crosspell” na zasadzie ‘play & learn’ powstała latem dla języka Angielskiego.
ROK 2003
![]() |
|
ROK 2006
ROK 2009
Na obozie OHP trójstronnej wymiany młodzieżowej z Niemiec, Ukrainy i Polski opracowałem metodę integracyjną.
Edmund Sypko - twórca techniki zajęć z grupami wielonarodowościowymi "Eurolingua"
ROK 2010
Premiera wielkoformatowej wersy gry 2x2.5 metra
Rok 2014
W 2014 reaktywacja gry. Firma Master Bit zakupiła prawa do licencji na produkcję i dystrybucję gry.
Nowy wygląd okładki, solidniejsze literki i plansza.